Rodzaj komisji
Komisja prowadzi działania promujące zdrowy styl życia i żywienia z wykorzystaniem polskich produktów rolnych, a w szczególności ziemniaka. Działania te mają charakter krajowy i międzynarodowy, co prowadzi do wzrostu konsumpcji polskich ziemniaków w kraju i rozwoju polskiego exportu.
Przewodnicząca Komisji – Agata Dubas – właścicielka bistro Groole, promotorka zdrowego żywienia, propagatorka jedzenia ziemniaków.
Joanna Barczyńska – kardiolog, prekursor leczenia dietą.
Natalia Dąbrowska – specjalistka pozyskiwania dofinansowania funduszy europejskich.
Jakub Dąbrowski – specjalista do spraw materiałów marketingowych i reklamowych, oraz akcji promocyjnych.
Joanna Jakubiuk – aktywistka kulinarna, szefowa kuchni, autorka książki „Ziemniak”.
Mikołaj Makowski – influencer, brand designer.
Kamil Roszewski – specjalista w zakresie marketingu i budowania wizerunku.
Aleksandra Sip – manager produkcji telewizyjnych i medialnych. Koordynatorka projektów social media i eventów reklamowych.
Jarosław Stawiszyński – specjalista w zakresie budowy marek.
Włodzimierz Żółtowski – animator edukacyjny, specjalista do spraw rozwiązań informatycznych dla edukacji.
W dniu 8 lipca odbyło się kolejne spotkanie Komisja Promocji Żywności i Zdrowego Żywienia.
Na spotkaniu zostały omówione założenia programu promocji ziemniaka jako podstawy zdrowej i pełnowartościowej diety każdego Polaka.
Komisja wyodrębniła następujące obszary promocji ziemniaka, w ramach których będzie realizować projekty w najbliższych miesiącach:
– Edukacja na temat wartości odżywczych ziemniaka w szkołach i wśród konsumentów
– Gastronomia – promocja ziemniaka wśród szefów kuchni
– Promocja ziemniaka w internecie i social mediach
– Promowane zdrowego żywienie i diety opartej na ziemniaku wśród dietetyków i lekarzy
– Promocja producentów przybliżająca konsumentom proces produkcji, przechowania i paczkowania ziemniaków.
W dniu 10/06/2019 ukonstytuowała się Komisja Promocji Żywności i Zdrowego Żywienia.
Kwestie omawiane na spotkaniu Komisji:
– Polska Federacja Ziemniaka, czym jest i na jakim etapie jej tworzenia się znajdujemy;
– Przedstawienie członków Komisji i rejestracja członkostwa;
– Omówienie prac Komisji:
-
Pomysły na projekty, które będą realizowane w ramach Federacji, mające na celu promocję ziemniaka w Polsce lub za granicą (w tym poza Unią Europejską);
-
Pomysły na program lojalnościowy dla członków Federacji, łączący konsumentów, rolników i producentów;
-
Pomysły na włączenie się Komisji w Krajowe Dni Ziemniaka w Nidzicy;
-
Propozycje organizacji polskich i międzynarodowych, w których Federacja, lub osoby z Federacji, mogłyby uczestniczyć/stać się członkami celem promocji ziemniaka i wspierania branży ziemniaczanej.