Głównym orężem w walce o planetę Ziemię są zintegrowane działania biznesowe oraz etyczne decyzje nie tylko globalnych korporacji, lecz również małych spółek. Duża odpowiedzialność spoczywa także na funduszach inwestycyjnych.
Cele te, zawarte w przyjętej na szczycie ONZ w 2015 r. Agendzie na Rzecz Zrównoważonego Rozwoju, w 169 zadaniach wskazują na działania, jakie należy podjąć do zwalczania zmian klimatycznych i ochrony naszej planety, ale również — ekstremalnej biedy, nierówności i niesprawiedliwości społecznej. Wszystkie cele realizowane przez rządy państw, świat nauki, społeczeństwo oraz — co najważniejsze — przez biznes wzajemnie się uzupełniają i wspierają.
Do Paktu na rzecz zrównoważonego wykorzystywania tworzyw sztucznych przystąpiła między innymi firma PepsiCo Polska, której strategia wiąże się szczególnie z celem 13. (przeciwdziałanie zmianom klimatycznym).
— PepsiCo wspiera i edukuje rolników głównie przy produkcji ziemniaka. Dąży również do minimalizacji zużycia wody do produkcji napojów. I już widać efekty naszych działań — udało się nam dotychczas ograniczyć zużycie wody na jednostkę o 25 proc. Ponadto dzięki budowie efektywnego systemu dystrybucji żywności zminimalizowaliśmy o 25 proc. emisję CO 2 — tłumaczy Michał Jaszczyk, prezes zarządu PepsiCo Polska.