Biznes odpowiedzialny za naszą przyszłość

Głównym orężem w walce o planetę Ziemię są zintegrowane działania biznesowe oraz etyczne decyzje nie tylko globalnych korporacji, lecz również małych spółek. Duża odpowiedzialność spoczywa także na funduszach inwestycyjnych.

Cele te, zawarte w przyjętej na szczycie ONZ w 2015 r. Agendzie na Rzecz Zrównoważonego Rozwoju, w 169 zadaniach wskazują na działania, jakie należy podjąć do zwalczania zmian klimatycznych i ochrony naszej planety, ale również — ekstremalnej biedy, nierówności i niesprawiedliwości społecznej. Wszystkie cele realizowane przez rządy państw, świat nauki, społeczeństwo oraz — co najważniejsze — przez biznes wzajemnie się uzupełniają i wspierają.

Do Paktu na rzecz zrównoważonego wykorzystywania tworzyw sztucznych przystąpiła między innymi firma PepsiCo Polska, której strategia wiąże się szczególnie z celem 13. (przeciwdziałanie zmianom klimatycznym).

PepsiCo wspiera i edukuje rolników głównie przy produkcji ziemniaka. Dąży również do minimalizacji zużycia wody do produkcji napojów. I już widać efekty naszych działań — udało się nam dotychczas ograniczyć zużycie wody na jednostkę o 25 proc. Ponadto dzięki budowie efektywnego systemu dystrybucji żywności zminimalizowaliśmy o 25 proc. emisję CO 2 — tłumaczy Michał Jaszczyk, prezes zarządu PepsiCo Polska.

FOB również wskazuje na pozytywne trendy nad Wisłą — w tegorocznym, największym w Polsce przeglądzie CSR — raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”, przygotowanym właśnie przez FOB, liczba zgłoszonych praktyk oraz firm wzrosła o 30 proc. w porównaniu z ubiegłorocznymi wynikami.

Źródło

2019-07-10T23:02:53+02:0011.07.2019|
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie oraz akceptujesz postanowienia polityki prywatności Zgoda